Suget efter garage
Det är väldigt dyrt att äga bil i en storstad.
Dyrt att köra.
Dyr att underhålla.
Och så är det detta med miljön.
Ändå är efterfrågan på garage stor, skriver kollegan Viktor Grandell på ekonomin.
Det är otroligt därför att de här bilplatserna är så dyra, på Manhattan-nivå.
En mörk betongplätt i Helsingfors kan kosta 30 000 euro, i snitt är priset för ett varmgarage i innerstaden mellan 50 000 och 100 000 euro.
Förmedlarna är inte förvånade. En som började 1971 berättar att en kvadratmeter bilplats kostade ungefär en månadslön då.
– Det är samma sak nu. En månadslön per kvadrat. Det är inte verkligheten som har förändrats utan siffrorna säger försäljningschef Pekka Laakso på Kiinteistömaailma.
Läs mera i fredagens Hbl!
Dyrt att köra.
Dyr att underhålla.
Och så är det detta med miljön.
Ändå är efterfrågan på garage stor, skriver kollegan Viktor Grandell på ekonomin.
Det är otroligt därför att de här bilplatserna är så dyra, på Manhattan-nivå.
En mörk betongplätt i Helsingfors kan kosta 30 000 euro, i snitt är priset för ett varmgarage i innerstaden mellan 50 000 och 100 000 euro.
Förmedlarna är inte förvånade. En som började 1971 berättar att en kvadratmeter bilplats kostade ungefär en månadslön då.
– Det är samma sak nu. En månadslön per kvadrat. Det är inte verkligheten som har förändrats utan siffrorna säger försäljningschef Pekka Laakso på Kiinteistömaailma.
Läs mera i fredagens Hbl!
Etiketter: Kollektivtrafik
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home